Sopimus- ja toimitusehdot

Rovaniemen Puutuote Oy verkkopalvelun sopimus- ja toimitusehdot. Voimassa 25.03.2020 alkaen.

Yleistä

Rovaniemen Puutuote Oy (y-tunnus: 1084615-7) myy tuotteita täysi-ikäisille, oikeustoimikelpoisille yksityishenkilöille Suomeen.

Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen lainsäädäntöä kuluttajankaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.

Kun teet ostoksen Rovaniemen Puutuote Oy:n verkkokaupan kautta, hyväksyt nämä sopimus-ja toimitusehdot sekä Rovaniemen Puutuote Oy:n tietosuojaehdot. Pidätämme oikeuden kaikkiin muutoksiin.

Olet tilausta tehdessäsi velvoitettu luovuttamaan meille yhteystietosi, jotka tässä tapauksessa sisältävät vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.

Henkilötietojen käsittelystä voit lukea tarkemmin tietosuojaselosteessamme.

Tuotteet ja palvelut

Verkkokaupassamme myydään rakennustarvikkeita. Osa tuotteista löytyy heti varastosta, ja osa on erikseen tilattavissa.

Verkkokaupastamme voit suoraan ostaa vain tuotteita, jotka löytyvät sillä hetkellä varastosta.

Erikseen tilattavien ja räätälöityjen tuotteiden kohdalla tulee ottaa yhteyttä henkilökuntaamme.

Hinnat, kampanjat ja tarjoukset

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Puutuotekauppa.fi tuotteet saattavat maksaa eri summan kivijalkamyymälässämme.

Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin. Pidätämme oikeuden perua asiakkaan tilauksen silloin, kun tuotteessa on ilmeinen hintavirhe, kuten pilkku tai yksikkövirhe.

Rovaniemen Puutuote Oy järjestää ajoittain erilaisia kampanjoita ja tarjouksia. Näihin kampanjoihin ja tarjouksiin voi liittyä erillisiä ehtoja.

Pidätämme oikeuden muuttaa kampanjoita ja niihin kuuluvia tuotteita ja tarjouksia myös kampanja-aikana ilman erillistä ilmoitusta.

Pidätämme oikeuden myös keskeyttää kampanjat milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta. Mikäli kampanjaan on liittynyt erillisiä ehtoja, palaavat normaalit sopimus- ja toimitusehdot voimaan kampanjan keskeytyessä.

Maksaminen

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista.

Svea Payments Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy).

Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti. Viesti sisältää linkin Ostajan Apulaiseen, jossa voit hoitaa mm. tuotepalautukset, reklamaatiot ja palautteenannon sekä maksutavan muutoksen ympäri vuorokauden.

Lue lisää Svea Paymentsin maksupalvelun käytöstä täällä.

Maksutavat

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta.

Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi.

Maksunsaajana näkyy Svea Payments Oy (tai aputoiminimemme Maksuturva Group Oy), joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.

Korttimaksut ja Mobilepay (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business EuroCard)

Maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highwayn ja Bambora AB:n kanssa.

Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä.

Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.

Maksaminen Pivo-sovelluksella

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Pivo-sovelluksella. Pivo-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat.

Mobiilikäytössä maksaessa Pivo-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Pivo-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa.

Maksu veloitetaan oletusarvoisesti pankkitililtä (OP:n asiakkaat) tai Pivo-sovellukseen tallennetulta kortilta (muiden pankkien asiakkaat).

Maksaminen Siirto-sovelluksella

Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Siirto-sovelluksilla.

Siirto on pankkirajat ylittävä, aivan uusi tapa tehdä verkkopankkimaksuja. Siirto-maksuja voi tehdä Nordean Siirto-sovelluksella, Pivolla sekä OP-mobiililla.

Mobiilikäytössä maksaessa käyttämäsi Siirto-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Siirto-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa.

Maksu veloitetaan Siirto-sovellukseen tallennetulta pankkitililtä.

Maksaminen laskulla ja erämaksulla

Lasku

Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi laskulla. Valitessasi maksutavaksi Svea Ekonomin laskun saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa.

Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Huomioithan myös, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet laskusi näet Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä.

Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä.

Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Laskun maksaminen pienemmissä erissä

Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin.

Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi.

Tämän jälkeen voit maksaa vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

Erämaksu

Svea Ekonomin erämaksu on kertaluotto, jolla voit valita haluamasi maksuajan kaupassa tarjotuista vaihtoehdoista. Huomioithan, että ostajan tulee olla vähintään 21-vuotias.

Avoimet luottosi näet Omat sivut -palvelusta.

Voit tutustua luoton ehtoihin täältä: Erämaksuluoton yleiset ehdot  ja Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Svea Ekonomin maksutapojen käyttö edellyttää hyväksyttyä luottopäätöstä. Hakija antaa luottoa hakiessaan suostumuksen sille, että muilta luotonantajilta saatavia tietoja kysytään Suomen Asiakastieto Oy:n kuluttajaluottotietojen kyselyjärjestelmästä.

Tarkistamme lisäksi hakijan luottotiedot. Kielteisen luottopäätöksen saaneella asiakkaalla on oikeus hakea uutta luottopäätöstä toimittamiaan lisätietoja vastaan ottamalla yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun.

Svea Ekonomin yhteystiedot ja asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutukseen liittyen, voit ottaa yhteyttä Svea Ekonomin asiakaspalveluun puh. 09 4242 3330 (ma-to 8-18, pe 8-17) tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Avoimet luottosi näet myös Omat sivut -palvelusta.

Svea Ekonomi noudattaa toiminnassaan henkilötietolakia. Lue Svea Ekonomin tietosuojaseloste täältä.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Svea Ekonomin sivuilta (https://www.svea.com/fi/fi/tietoa-meista/sopimusehdot/) sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.(https://www.kkv.fi/)

Svea Ekonomi / Maksuratkaisut
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
www.sveapayments.fi

Yhteystiedot:
Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: [email protected]
www.sveawebpay.fi

Maksujenvälittäjän yhteystiedot:
Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4241 7040
Sähköposti: [email protected]
www.sveapayments.fi

Tilaus ja toimitus

Tilaaminen

Asiakas tekee tilauksen Puutuotekauppa.fi verkkokaupassa.

Tilaus vahvistetaan asiakkaan tilauksen yhteydessä antamaan sähköpostiosoitteeseen, jossa ilmenee tuotteet, määrät, hinnat, toimitusehto ja arvio toimitusajasta.

Pidätämme oikeuden tilauksen hinta-, toimitusaika-, tai tuotemuutoksille. Mikäli tilauksen oleelliset tiedot muuttuvat, kuten hinta tai tuotetiedot, on asiakkaalla oikeus perua tilaus.

Hyväksymällä tilauksen asiakas hyväksyy verkkokauppamme sen hetkiset sopimus- ja toimitusehdot. Pidätämme muutoksiin edellä mainittuihin ehtoihin.

Emme vastaa tuotteiden valmistajien omilla verkkosivullaan ilmoitetuista tuotetietojen oikeellisuudesta.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joka toimii myös kuittinasi.

Tilausvahvistuksesta löytyy tilausnumero, jota tarvitset kun otat yhteyttä tilaukseen liittyvissä asioissa.

Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitusaika

Jokaisen tilauksen yhteydessä ilmoitetaan arvio toimitusajasta. Pidätämme oikeudet toimitusajan muutoksiin.

Mikäli toimitusajassa ilmenee muutoksia, ilmoitamme siitä asiakkaalle.

Emme vastaa välillisistä kustannuksista, jotka aiheutuvat toimitusviivästyksen vuoksi.

Toimitustapa

Toimitustapoja on erilaisia riippuen tilauksen koosta ja toimituksen määränpäästä. Valitsemme parhaaksi katsomamme toimitustavan aina tilauskohtaisesti.

Toimituskustannukset

Toimituskustannukset ilmoitetaan jokaisen tilauksen yhteydessä.

Toimituskustannuksia ei koidu, mikäli tuote noudetaan myymälästämme.

Ilmoitetut toimituskustannukset ovat voimassa vain kohteisiin, joihin on tieyhteys. Mikäli kohteesi sijaitsee saaressa tai saaristossa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tavaran vastaanotto

Rahdinkuljettaja ottaa asiakkaan antamaan puhelinnumeroon yhteyttä ja sopii jakelun yksityiskohdista. Mikäli rahdinkuljettajan kanssa ei ole sovittu muuta, tulee asiakkaan olla paikalla vastaanottamassa tilausta.

Vastaanottaessasi tuotetta rahdinkuljettajalta, tarkistathan tuotteen kuljetusvaurioiden varalta.

Mikäli huomaat tuotteen pakkauksessa tai tuotteessa virheitä, pyydä rahdinkuljettajaa tekemään varauma rahtikirjaan. Ilmoita kuljetusvauriosta viipymättä asiakaspalveluumme, jotta voimme käsitellä asian jouhevasti.

Mikäli varaumaa kuljetusvauriosta ei tehdä, jää virhe asiakkaan vastuulle.

Mikäli kuljetusvauriosta ei ilmoiteta viipymättä asiakaspalveluumme (2 vuorokauden sisällä tavaran vastaanottamisesta) virhe jää asiakkaan vastuulle.

Huomioithan, etteivät tuotteiden pakkaukset ole tarkoitettu ulkosäilytykseen taivasalla, joten pidäthän huolen, että vastaanotettuasi tuotteen siirrät sen säältä suojaan.

Palautus ja reklamaatiot

Tilauksen palauttaminen

Etämyynnissä asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote ilman erityistä syytä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottohetkestä lukien.

Palautettava tuote tulee olla alkuperäisessä tai alkuperäistä myyntituotetta vastaavassa kunnossa.

Mikäli tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa pidättäydymme oikeudessa olla hyvittämättä tuotteen alkuperäistä summaa aina kokonaiskauppasummaan asti.

Mikäli tuotteella ei ole palautusoikeutta, on se ilmoitettu tuotesivulla.

Ilman Puutuotekauppa.fi:n lupaa asennettu tuote evää asiakkaan palautusoikeuden.

Olethan yhteydessä asiakaspalveluun ennen tuotteen palauttamista. Ilman palautusilmoitusta palautetuista tuotteista emme hyvitä kauppasummaa.

Tilauksen peruminen

Tilauksen voi perua kuluitta, mikäli tuotetta ei ole vielä ehditty lähettämään. Mikäli tuote on ehditty lähettää, tulee asiakkaan toimia kuten tuotepalautuksessa.

Noutamatta jätetty tilaus, ilman ilmoitusta ei ole tilauksen peruutus, jolloin pidätämme kauppasumman.

Palautuskustannukset

Pakettipalveluilla kulkevat tuotteet saat palauttaa veloituksetta. Rahtipalveluilla kulkevien tuotteiden kuljetusmaksuista asiakas vastaa itse.

Räätälöidyt tuotteet ja outlet-tuotteet

Räätälöidyillä tuotteilla tai outlet-tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Reklamaatiot ja takuuehdot

Tuotteisiin liittyvissä reklamaatiotilanteissa tulee sinun ilmoittaa virheestä viipymättä.

Reklamaatiotilanteet käsitellään aina tapauskohtaisesti.

Tuotteen takuu ei ole voimassa, jos vika johtuu tapaturmasta tai tuotteen vääränlaisesta käsittelystä. Sama pätee silloin, kun kyse on tuotteen tavanomaisesta kulumisesta, ei virheestä.

Reklamaation hyväksyminen voi edellyttää tuotteen valmistajan lausuntoa. Kun reklamaatio hyväksytään, joko korjaamme virheen tai korvaamme viallisen tuotteen uudella vastaavalla tuotteella.

Jokaisella valmistajalla on omat takuuehdot ja ne on ilmoitettu tuotesivuilla, mikäli tuotteella on takuu. Omalta osaltamme teemme parhaamme selvittääksemme takuuasiat valmistajien kanssa ja sitoudumme toimittamaan uuden tuotteen, mikäli siihen on takuun piirissä aihetta.

Ongelmatilanteet

Viivästykset toimituksissa

Jos tuotteen tai palvelun toimitus viivästyy, otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse siihen osoitteeseen tai puhelinnumeroon, jonka olet tilauksen yhteydessä antanut.

Ylivoimainen este (force majeure)

Emme vastaa tuotteen tai palvelun virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevasta seikasta, esimerkiksi lakko, sota, viranomaismääräykset tai yhteistyökumppaneiden viivästykset.

Tällaisessa tilanteessa Rovaniemen Puutuote Oy:llä ei myöskään ole vahingonkorvausvelvollisuutta, jonka asiakas kärsii esimerkiksi viivästyksen vuoksi.

Ylivoimaisen esteen kohdatessa, ilmoitamme siitä välittömästi.

Jos ylivoimainen este on jatkunut kaksi kuukautta, voidaan kauppa purkaa välittömin vaikutuksin. Kauppa voidaan purkaa myös, mikäli emme pysty toimittamaan tuotetta 30 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä eikä muusta toimistusajasta ole erikseen sovittu.

Tietoa riidanratkaisusta

Kauppasopimukseen liittyvät riitatilanteet pyritään aina ensisijaisesti ratkaisemaan Rovaniemen Puutuote Oy:n ja asiakkaan välisillä neuvotteluilla.

Jos kuitenkin kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille (http://ec.europa.eu/odr) on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet.

Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform).

Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä. Kuluttaja voi ODR-foorumin kautta viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon.

Yrityksen tiedot

Rovaniemen Puutuote Oy

Y-tunnus: 1084615-7
Osoite: Hallitie 22, 96320 Rovaniemi
Puhelin: 050 552 2826
Sähköposti: [email protected]
www.puutuotekauppa.fi